Jak dodawać produkty do sklepu internetowego?

ecommerce

Kiedyś sukces sprzedażowy danego sklepu zależał od kilku czynników. Jednym z nich był aspekt wizualny. Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa była czymś, co zwracało uwagę, a często skutkowało także pozyskaniem kolejnego klienta. Ważnym aspektem było także zaznajomienie przechodniów o tym, jaki asortyment mogliby znaleźć w danym miejscu. Do tej pory można natknąć się na mniejsze sklepy, w szczególności te zajmujące się handlem napojami alkoholowymi, gdzie na ścianie budynku wypisane są produkty, które można tam zakupić, jak chociażby wino, piwo i papierosy. Obecnie wiele sklepów z przestrzeni realnej przeniosło się do tej wirtualnej. W związku z tym sukces sprzedażowy związany jest głównie z tym, czy asortyment sklepu będzie wyświetlał się w wyszukiwarce Google.

Dodawanie produktów do sklepu internetowego – na czym polega?

Mogłoby się wydawać, że dodawanie produktów do sklepu internetowego – agencja Contentcloud.pl jest czynnością niezwykle prostą. Wbrew pozorom jest to proces, który wymaga pewnego doświadczenia i profesjonalnego podejścia, ponieważ samo dodanie produktów na stronę sklepu nie sprawi, że te zaczną się wyświetlać się w wyszukiwarce Google. Na samym początku warto zaznajomić się z terminem, jakim są słowa kluczowe. W dużym skrócie są to słowa, których wpisanie do wyszukiwarki zaskutkuje propozycjami stron, których treść odpowiada szukanej frazie. Jest to bardzo ważna kwestia, gdyż słowa kluczowe odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu, a tym samym ułatwią Ci dotarcie do klienta. Czy wchodząc na stronę jakiegoś sklepu i widząc wyłącznie nazwy oferowanych produktów – zdecydowałbyś się na ich kupno? Raczej nie, dlatego pamiętaj, że w handlu internetowym opisy produktów mają niezwykle ważne zadanie. Mając na uwadze dobro i rozwój swojej działalności – warto byś takie dodawanie produktów zlecił specjalistom, których znaleźć możesz chociażby w agencji Contentcloud.pl

Dodawanie produktów do sklepu internetowego – jak zrobić to dobrze?

Zajmując się prowadzeniem sklepu internetowego, staniesz w końcu przed obowiązkiem nie tylko dodania produktów, ale także opisania ich. Nazewnictwo towarów jest niezwykle ważne, gdyż Google będzie z zasady faworyzował firmy mające długi staż działalności. Warto wtedy skorzystać z techniki, jaką jest long tail. Tak zwany “długi ogon” polega na użytkowaniu niszowych fraz kluczowych, dzięki czemu masz możliwość dotarcia do znacznie bardziej świadomych klientów, wiedzących czego szukają. Dobrze by nazwa produktu zawierała w sobie jakąś jego charakterystyczną cechę, jeżeli taka istnieje. Może dotyczyć ona koloru, wymiarów czy pojemności towaru. Oczywiście warto w takiej nazwie  zawrzeć nazwę producenta, a także ewentualny model danego produktu. Oprócz nazwy – warto byłoby również uwzględnić zdjęcie. Może być takie, które dostarczone jest bezpośrednio przez producenta, ale rozsądnym jest samodzielne zrobienie fotografii. Dzięki temu klient będzie mógł zobaczyć produkt w naturalnym świetle.

Dodawanie produktów do sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Jeżeli będziesz dodawał jakiekolwiek zdjęcie do swojego sklepu – pamiętaj, by już sam plik zdjęcia opisywać zgodnie z tym jaki towar będzie reprezentować. Niezwykle ważnym aspektem jest tak zwany tekst alternatywny, który jest udogodnieniem dla osób niewidomych, a także tych słabowidzących. Nie możesz zapomnieć o specyfikacji produktu. Są to dane techniczne, które czytane są zazwyczaj przez osoby mające jakąś wiedzę merytoryczną w danym temacie. Możesz skorzystać wyłącznie ze specyfikacji, która udostępniana jest przez producenta. W takiej sytuacji pamiętaj o tym, by zawrzeć unikalny opis produktu, gdyż w innym wypadku Twój sklep może nie plasować się szczególnie wysoko w wyszukiwarce Google. Opis produktu jest niezwykle ważny, ponieważ to dzięki niemu możesz przekonać klienta do zakupu. W żadnym wypadku nie powinien być to tekst skopiowany ze strony producenta, czy konkurencji. W opisie produktu warto posługiwać się językiem korzyści, a także wskazać, jakie problemy produkt rozwiązuje. Dobrą decyzją będzie zawarcie w tekście słów kluczowych, które używane są do wyszukiwania danego towaru w Google. Jak widzisz, jest to proces, który nie należy do najprostszych, dlatego warto skorzystać z usługi dodawania produktów do sklepu internetowego, która oferowana jest przez agencje contentcloud.pl