Branding – co to jest?

marka

Co to branding? Branding w praktyce oznacza docieranie do coraz to szerszej grupy odbiorców ze swoimi treściami, produktami czy usługami. Jest to określona grupa, która może stać się klientem. Branding polega na dotarciu do tej określonej grupy, zainteresowaniu jej tym, co ma się do zaoferowania, a następnie zachęceniu do podjęcia decyzji o zakupie.

Branding wykorzystuje w głównej mierze emocje, ponieważ człowiek najwięcej decyzji podejmuje właśnie pod ich wpływem. Więc takie rzeczy jak muzyka, kolory, kształty, a nawet zapachy są wykorzystywane na co dzień w brandingu. Ma to na celu obudzić pozytywne skojarzenia u odbiorcy.

Branding – definicja

Branding z definicji jest techniką marketingową, która polega na budowaniu świadomości marki. Choć w teorii branding jest uważany za technikę marketingową, to w praktyce wielu uznaje go za oddzielną część. Dzieje się tak z racji tego, że branding w całości jest na tyle złożony, iż dorównuje on samej dziedzinie marketingu.

Polega ona na budowaniu świadomości istnienia marki u potencjalnych konsumentów i budowaniu jej pozytywnego wizerunku, co finalnie ma skutkować zwiększeniem bazy klientów.

Agencja brandingowa w Krakowie – jakie daje efekty?

Jak już zostało wspomniane, branding to wiele różnych złożonych ze sobą technik, które mają prowadzić do osiągnięcia określonego celu. Jest to jednak na tyle zajmujące i wymagające, iż lepiej jest zlecić branding profesjonalistom takim jak agencja brandingowa w Krakowie. Jakich konkretnych efektów można spodziewać się po brandingu?

  • przede wszystkim możliwość dotarcia do nowych odbiorców, dzięki wykorzystaniu technik marketingowych,
  • zbudowanie wizerunku firmy,
  • pozyskanie klientów, którzy chętnie będą powracać,
  • zbudowanie świadomości istnienia marki oraz produktów czy usług, które oferuje,
  • wykreowanie pozytywnych emocji związanych z marką i jej produktami,
  • większa ilość klientów to również większe zyski,
  • wszystko powyższe prowadzi finalnie do zwiększenia wartości całej firmy.

Działania podejmowana w ramach brandingu

Jeżeli chodzi o działania, jakie podejmowane są w ramach budowania świadomości marki, można wyróżnić trzy podstawowe działania, których po prostu nie może zabraknąć. Są to trzy główne grupy, na których istnienie składa się wiele różnych technik i możliwości. Poniżej znajduje się opis tych trzech działań.

Strona wizualna

Potencjalny klient, bez znaczenia czy zna już markę, czy też nie, czy wchodzi do sklepu znajdującego się w budynku, czy też przegląda ofertę marki online, pierwsze, co widzi, to oprawa wizualna. Tyczy się to zarówno produktów, wystroju wnętrza, czy design strony internetowej. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiednią stronę wizualną. Zarówno kolory, jak i kształty mają znaczenie. 

Dzięki zastosowaniu technik podczas podejmowania tego działania można zbudować podstawę do wytworzenia emocji u konsumenta. Jedną z takich podstawowych technik wizualnych, wykorzystywanych nawet przez największe marki jest psychologia koloru.

Psychologia koloru

Czym jest psychologia koloru? Każdy kolor budzi w człowieku pewne emocje. Mogą one być pozytywne, ale też i negatywne. W zależności od tego, jak zostaną wykorzystane, można osiągnąć różne efekty. 

Social media

Gdzie konsumenci spędzają najwięcej ze swojego wolnego czasu? Oczywiście w internecie. Skoro więc w social mediach są potencjalni klienci, marki również muszą się tam znaleźć. Ułatwi do zdecydowanie proces pozyskiwania nowych odbiorców. Najważniejsza w działaniu w social mediach jest regularność dodawanych materiałów oraz to, aby byłe one wartościowe i dobrej jakości.

Rozmowa

Rozmowa polega przede wszystkim na zbudowaniu więzi, zaufania z konsumentem. Na przykład wybadanie potrzeb klienta, dzięki czemu można będzie je zaspokoić, a finalnie obydwie strony transakcji będą zadowolone. Rozmawiać z konsumentem można zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i właśnie w social mediach. Odpowiedzi na pytania pod zamieszczanymi tam treściami, dołączanie się do dyskusji, zadawanie nowych pytań. To wszystko sprawia, że klient zaczyna ufać marce i chętnie korzysta z jej oferty.